Alla inlägg den 4 mars 2009

MVC

Av Susanne - 4 mars 2009 15:35

Idag har vi varit på MVC igen. Allt var ok men denna gången visade sig det finnas spår av äggvita i urinen. Detta tyder på havandeskapsförgiftning men eftersom mitt blodtryck var bra så sa barnmorskan att det inte var någon fara. Vi ska hålla mer koll på det nu bara.

Annars var allt bra. Jag väger nu 58,4 kg och på inskrivningen vägde jag 50,9. Min mage mäter nu 29 cm i symfusmåttet och jag följer kurvan.

Den lille låg med huvudet ner men är fortfarande rörlig. Och som vanligt fick vi lyssna på hjärtat. Det är lika mysigt varje gång vi får höra det. :)


På måndag ska vi på ultraljudet och då får veta lite mer om hur allt ligger till. Sen på tisdag så börjar vår föräldragrupp. Det ska bli spännande att gå dit, jag undrar om vi är yngst eller om det finns något annat par i vår ålder?


Nej nu ska jag fixa och dona lite här hemma medans gubben jobbar. :) Lägger in en bild på magen nu i v 32.

Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards