Alla inlägg under juli 2009

Av Susanne - 8 juli 2009 18:11

Nu har sommaren kommit igång på allvar och vi har varit på en kort semester. Det blev en liten stuga i Småland. Mamma och min bror hade hyrt den en vecka men vi åkte bara upp över helgen.

Stugan låg på Bolmsö och det var supermysigt! Jonna sov hela vägen upp och sen även hela vägen hem, så duktig hon är!

Det blev lite grillning och skogspromenader men inget bad, det åskade så mycket. Helt otroligt hur tyst det var där uppe! På kvällen när Lucas och jag gick ut hörde vi absolut ingenting, inga bilar, inga människor, ingen musik och inte ens några fåglar. Det var helt underbart och vi skulle lätt kunnat stanna längre.


Vi har också varit uppe hos Lucas brors familj vid två tillfällen. Då passade vi på att bada med barnen i deras stora pool, underbart!


Nu är vi hemma igen och har som vanligt massor att göra. Jag kämpar på med skolarbeten men det är inte lätt att koncentrera sig nu när Jonna är så mycket vaken. Dessutom är det roligare att följa hennes framsteg än att sitta vid datorn. ;)

Snart är det marknad och det ska bli så himla skoj, jag har ju längtat efter det ett helt år! ;) Sen blir det lite klassfest hemma hos oss, vet inte ännu hur många som kommer men jag vet att de två bästa kommer i alla fall, Lotta och Linda såklart! :)


Nej, nu ska jag mysa lite med Lucas medan Jonna äntligen sover en stund.

Ha det bra!


Jonna och Lucas i Småland.


Ovido - Quiz & Flashcards