Alla inlägg under februari 2009

Av Susanne - 28 februari 2009 21:32

Idag har jag varit ute hos min mamma en sväng, jag skulle få fotvård. Det är ett bra tag sedan och det var välbehövligt. ;) Vi har lyxen att en fotvårdare kommer hem till mamma och fixar våra fötter. Inte alls dumt. :)

Fikade lite med mamma också innan det bar av till Staffanstorp igen. Lucas och jag bestämde oss för att åka ut till Revinge och gå med hunden där.


Det var jätteskönt i Revinge. Vi gick där ute en timme och lekte med hunden. Han hade jätteskoj och fick verkligen rasta av sig ordentligt. Det enda som var lite kämpigt var att jag hela tiden blev kissnödig. Jag klarar inte att vara ute så länge utan att få lätta på trycket så jag gjorde en klassiker och satte mig ner i naturen. Inget problem med det ju, förutom att jag satte mig bland taggbuskar! När jag skulle resa mig så satt jag fast. Jag vet att det låter himla skoj och det var det också. Jag skrattade åt det efteråt men när jag satt fast med rumpan bar i taggarna så var det mindre skoj. :P


Nu ikväll har vi varit hos Lucas kompisar ett tag och nu är det dags att bara ligga i soffan och dricka mjölk. Ingen alkohol denna lördagen heller. ;)

 Ha det bra!

Av Susanne - 27 februari 2009 18:26

Nu är det fredag, en ny helg på gång. Jag är ledig denna helgen och det ska faktiskt bli riktigt skönt. Lucas ska däremot jobba istället, så hela söndagen kommer jag vara själv hemma.

Det ska jag utnyttja till 100%. När han inte är hemma så kan jag koncentrera mig på skolarbeten. Just nu ligger jag bra till, jag har gjort klart uppgiften som ska vara inne på torsdag. Det är den enda uppgift vi har fått än så länge. Nej, vi ska läsa en bok också. Idag lånade jag hem en som jag ska börja på imorrn, sen ska jag läsa hela söndagen.

Nu när jag är på topp så kör jag på i 190, ingen kan stoppa mig nu! :D


Vår lilla bebis är sååå livlig! Gud vad h*n sparkar hela tiden och vänder på sig. Ibland är det otroligt jobbigt men jag kommer säkerligen sakna det sen...

Jag har nog börjat så förvärkar nu. Det är ju svårt att säga eftersom jag inte har varit gravid tidigare men jag har läst om det. Som det känns nu så är det som mensvärk ibland och hela magen drar ihop sig och blir riktigt spänd. Oftast är det när jag är ute och går vilket ju är ganska så jobbigt. En runda med hunden på en halvtimme känns som en evighet.. Men man måste ju röra på sig. Jag tänkte faktiskt försöka få med mig Lucas till simhallen en dag, det skulle vara skönt att få simma ett par längder.


Nej, nu ska jag nog krypa ner i soffan en stund. Senare ska vi förmodligen hyra film och köpa lite godis. :) Dyrt men mysigt. Vi unnar oss sånt nu även om vi kanske borde snåla lite mer.. Men jag är ganska så duktig på att hålla hårt i våra pengar. Kollade på Lyxfällan igår och det kändes väldigt bekant. Alltid lär man sig något nytt också. Nästa gång vi träffar Lucas brors familj så ska vi se om vi kan låna någon av deras nya böcker som handlar om ekonomi. Det blir säkert jag som får läsa men det gör jag så gärna. :)



Men som sagt, soffan nu ja.

Ha den bra kväll och en underbar helg!

Av Susanne - 25 februari 2009 18:14

Idag har jag varit ledig både ifrån skola och jobb, det har dock varit fullt upp ändå.

Lucas och jag har både städat och tvättat idag och varit nere i byn för att uträtta massa ärenden.


Min mamma kom hit idag en sväng och har precis kört hem. Hon fick se bebisens saker och så tog hon alla möjliga bäddmått. Hon ska sy lite sängkläder till oss. Mycket praktiskt. :) Kerstin har också fått som hon skulle sy och jag tror det är klart nu.Det är perfekt när man kan ändra om det man redan har, på det viset sparade vi pengar som vi kan lägga på annat fint.


Äntligen kom det där brevet vi har väntat på också, en ny ultraljudstid! Den 9 mars ska vi in. Det är ju ca en och en halv vecka kvar men det känns som en evighet. Jag vill in nu, vill veta att allt är ok och hur det blir med förlossningen. Men det är bara att vänta, tiden går ju så fort ändå.


Nej nu är det snart unga mödrar på tv och det kan man bara inte missa. Ska krypa ner i soffan med ett glas mjölk och lite choklad. :)

Ha det underbart!



Av Susanne - 17 februari 2009 20:32

Idag är Lucas på mitt jobb, det känns jätteskumt! Han går brevid där idag och imorgon. Sen ska han jobba där. Och på mitt andra jobb ska han gå brevid på fredag och måndag. Det känns verkligen konstigt att veta att när jag nu sitter här på jobbet så är han på min andra arbetsplats. Men jag hoppas att det fungerar bra för honom. Jag är så nervös över hur det har gått för honom idag. När han slutat ska jag minsann ringa hem och prata med honom.

Själv jobbar jag natt idag igen, har jobbat sedan kl 12 idag och slutar kl 9 imorrn. Då var jag beredd på att åka till skolan men tydligen är läraren sjuk så det blir ingen skola denna veckan. Ganska skönt ändå, så kan jag ta det lite lugnt hemma och kanske plugga lite.


Jag har svinont i benet idag, chansar på att det är foglossningen och den där ischiasnerven som håller på. Sen känns det inte bättre när h*n i magen sparkar på mina revben, det känns... Men snart kommer den lille till världen. Jag väntar just nu ivrigt på att få en tid för ultraljud igen. Det är dags snart.


Nej, nu ska jag läsa lite i etikboken.
Ha det underbart och ta hand om er!

Av Susanne - 16 februari 2009 11:42

Kollade runt lite på mina vänners bloggar och hittade detta på Emelies. Var ju bara tvungen att göra det testen. :)



SUSANNE MILTON

LUCAS MAGNUSSON


85.5 %


Ett förhållande mellan SUSANNE MILTON och LUCAS MAGNUSSON kan bli hur bra som helst! Go for it! 

http://testportalen.se/karlekstest.php


För övrigt så har jag varit uppe tidigt idag, trodde nämligen att det var skola men ack nej..

Imorrn börjar skolan och jag missar det, tyvärr så måste jag jobba.. Men på onsdag kommer jag, så vi ses då mina kära klasskompisar. :) Jag kommer lite senare dock eftersom jag jobbar natten till onsdag och slutar kl 9 på morgonen.

Jag fick ringa tandläkaren nu och boka om min tid där, känns som att jag inte kan missa för mycket i skolan nu. Vi ska läsa två kurser samtidigt och det kan bli kämpigt. Etiken verkar inte så lockande...


Min graviditet flyger fram nu! Det är bara 10 veckor kvar. Lägger upp lite bilder på magen så ni kan se hur den har vuxit.

Ha en bra dag!


v12


v 19


 v25


v30

Av Susanne - 14 februari 2009 18:33

Idag är det Alla hjärtans dag och jag sitter på jobbet. Jag började kl 12 idag och slutar kl 12.15 imorrn. Kanske inte det ultimata sättet att fira denna dagen på men å andra sidan så är det inte helt fel att jobba. Lucas och jag får en paus från varandra i ett helt dygn, sånt kan aldrig skada. Längtar redan tills imorgon då jag får träffa honom igen. Jag vet faktiskt inte vad vi ska hitta på imorgon, fördmodligen ta det lugnt och bara dona lite där hemma.


Igår var jag på MVC för att göra glukosbelastning igen. Det är inte så hemskt tycker jag men det är klart inte roligt. Provet visade sig i alla fall vara helt ok och det var ju skönt. Dessvärre så måste jag bli bättre på att ta mina järntabletter, mitt HB var på 108 igår.. Jag ska nu ta 4 järntabletter om dagen. Annars såg allt bra ut. Jag väger nu 56,9. Det är en ökning med 6 kilo sedan inskrivningen. Symfusmåttet på magen är nu 27 cm och bebisens hjärta slog 130 slag/min.


Det går inte att beskriva hur mycket vi längtar efter bebisen! Jag önskar att det skulle vara dags nu. Förlossningen är ingenting jag är rädd för utan snarare spänd på. Det ska bli spännande och roligt, den dagen kommer ju att förändra hela mitt liv, och Lucas liv. Ingenting blir sig likt men det ska bli underbart!


Nej nu ska jag se om det händer nåt här på jobbet, det är väldigt lugnt vilket är skönt för min del.

Ha det bra!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards