Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Dada och titta.

Av Susanne - 29 oktober 2009 22:27

Det är så härligt nu med lillan. Hon är så pigg och glad för det mesta, om inte tänderna håller på. Hon rusar fram i gåstolen så vi får flytta på möblerna. Och allt flyttar hon på.. Dessutom går hon över trösklarna nu så man måste ha mer koll på vart hon tar vägen. ;) Och pratar gör hon, hela tiden! Hon säger mycket "dada" men nu har hon också börjat härma när man säger "titta". Hon är så jäkla duktig och tidig med allt tycker jag. När man håller henne i händerna och säger "upp" så reser hon sig med lite hjälp, sen bara står hon och hon älskar det! Hon sitter bra själv nu också men man måste passa henne så hon inte trillar när hon svänger på sig. ;)

Det finns inte mycket som är bättre än att höra Jonnas skratt som kommer direkt från hjärtat. Hon skrattar när man säger "atjo", om man skrämmer henne, när man kittlar henne och när man skakar på huvudet. Låter kanske skumt men det är väldigt skoj att hon blir så glad för det lilla. ;)


Har lite nya bilder på hur det ser ut här hemma också. Lucas har fått för sig att ändra om lite, det blev en text på väggen i tv-rummet. Och så blev det lite ändringar på tvbänken och möbleringen. Dessutom har han gjort ett nytt  tv-bord. Det är så häftigt! Inte riktigt klart än men på god väg, det är bara glasskivan som ska fixas till. Visar bilder på hur vi har det nu.


Nej, om man skulle krypa ner i sängen nu och vila inför morgondagen. Då blir det lite fest här hemma. Jonna ska vara hos farmor och vi ska vara hemma med lite vänner. Ser fram emot det, ibland är det trevligt att kunna ta ett glas och snacka med vuxna människor. ;)

Ha det bra!

    

Att sitta själv är toppen.


Så duktig på att stå upp!



       

Bordet innan det är klart.

   

Det kan skifta i färg som ni kan se, fattas nog någon färg här tror jag.

                       


Texten på väggen

 
 
Ingen bild

madde

30 oktober 2009 18:58

Åh vad duktig hon är, och vad snyggt det blir hemma!

 
mia

mia

2 november 2009 15:34

Dop presenten kommer så fort som ;) bättre sent den aldrig..
E bordet till jonnas 1Års kallas?? med en massa färg glada färger perfäkt för barnkalsa ju :) Hoppas ni hade trevligt på festen synd att inte vissa personer kan mogna å fukusera sig på sina egena sambo än att behöva störa sig på alla andras...det e vänner det :D Ha det gott

http://mising.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

14 november 2009 11:22

Så söt lilltjejen är :)

http://lottaaj.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 29 april 2010 09:50

Jodå, igår tog Jonna sina tre första steg! Hon har börjat att stå helt själv och plötsligt så bara gick hon . :)  Helt otroligt. :) Så stolta vi var över henne. Hela dagen igår fick hon träna på att gå men hon ville inte riktigt släppa oss. ;) Idag...

Av Susanne - 25 april 2010 08:32

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev något igen. Vet dock inte vad jag ska skriva om. Nu börjar det i alla fall närma sig vår och det är härligt! Vi har börjat grilla nu så fort det är fint väder. :) Finns väl ingen mat som är godare än grillat? ;...

Av Susanne - 13 mars 2010 17:36

Ja idag blir det inte mycket skrivet, känner inte riktigt för det. Men det blir bilder i alla fall. ;) Tänkte jag skulle visa lite hur vi har det och vad Lucas har gjort här i lägenheten. Ursäkta att vissa bilder är mycket suddiga, så blir det ibland...

Av Susanne - 17 februari 2010 21:42

Jadå, det går som sagt snabbt här. Jonna går nu själv runt bordet! Det är helt otroligt så fort det har gått. :) Dessutom så har hon gått ett eller två steg helt själv och utan stöd, tyvärr missade jag det men Lucas var där. Den femte tanden som nu...

Av Susanne - 8 februari 2010 22:34

Ja det har ju säkerligen hänt en del sedan sist jag skrev, jag har blivit kass på detta. Det finns lite annat som tar min tid. Jag jobbar ganska ofta och när jag inte jobbar så har jag en massa annat för mig. :) På kvällarna kan jag inte sätta mig oc...

Ovido - Quiz & Flashcards