Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Fotografering & Babycafe

Av Susanne - 20 oktober 2009 22:19

I lördags var vi iväg i Hörby för att fotografera Jonna. Det blev säkert jättebra men vi har inte fått några bilder än, lovar att visa upp de när de har kommit. :) Efteråt blev det middag hos min mamma, alltid trevligt. :)

I söndags var vi iväg igen, denna gång för att fira min syster och hennes ena dotter. Vi var där inte så många timmar med det var trevligt ändå med gott sällskap och goda kakor. ;)


Ja idag har vi varit på Babycafe Jonna och jag. Det var härligt!

Vi började dagen med att träffa Madde och lilla Linus, så gick vi till en annan tjej och hennes lilla son. Där åt vi lite lunch och matade barnen innan det var dags att gå till cafeèt. Idag var det härligt väder så det var riktigt skönt att gå dit. Alla barnen somnade i sina vagnar på vägen dit och fick sova en stund ute innan det öppnade. Kl 13 startade det, vi fick då sitta allihopa på golvet med barnen på en matta. Där fanns massor av leksaker så barnen roade sig.;) Efter en stund var det sång på schemat. Himla mysigt faktiskt då en ledare tog fram gittaren och spelade. Jonna verkade sååå intresserad! Sen blev det lite såpbubblor, mycket spännande tyckte Jonna. :P Därefter var det fika en stund innan vi skulle sluta. Jag fick också göra en gipsavgjutning på hennes hand så den ska vi titta på nästa gång. :) Jonna somnade gott i vagnen igen på väg hem och sov sen ute en bra stund.  


Resten av dagen har bara varit mys med god middag och tända ljus. :) Nu är det dags för sängen eftersom Jonna har somnat och det gäller att passa på. ;)

Ha en bra kväll ni som fortfarande sitter uppe!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 29 april 2010 09:50

Jodå, igår tog Jonna sina tre första steg! Hon har börjat att stå helt själv och plötsligt så bara gick hon . :)  Helt otroligt. :) Så stolta vi var över henne. Hela dagen igår fick hon träna på att gå men hon ville inte riktigt släppa oss. ;) Idag...

Av Susanne - 25 april 2010 08:32

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev något igen. Vet dock inte vad jag ska skriva om. Nu börjar det i alla fall närma sig vår och det är härligt! Vi har börjat grilla nu så fort det är fint väder. :) Finns väl ingen mat som är godare än grillat? ;...

Av Susanne - 13 mars 2010 17:36

Ja idag blir det inte mycket skrivet, känner inte riktigt för det. Men det blir bilder i alla fall. ;) Tänkte jag skulle visa lite hur vi har det och vad Lucas har gjort här i lägenheten. Ursäkta att vissa bilder är mycket suddiga, så blir det ibland...

Av Susanne - 17 februari 2010 21:42

Jadå, det går som sagt snabbt här. Jonna går nu själv runt bordet! Det är helt otroligt så fort det har gått. :) Dessutom så har hon gått ett eller två steg helt själv och utan stöd, tyvärr missade jag det men Lucas var där. Den femte tanden som nu...

Av Susanne - 8 februari 2010 22:34

Ja det har ju säkerligen hänt en del sedan sist jag skrev, jag har blivit kass på detta. Det finns lite annat som tar min tid. Jag jobbar ganska ofta och när jag inte jobbar så har jag en massa annat för mig. :) På kvällarna kan jag inte sätta mig oc...

Ovido - Quiz & Flashcards