Alla inlägg under april 2009

Av Susanne - 26 april 2009 21:54

Vilken solig och underbar dag!

Det var egentligen tänkt att Lucas skulle såga ved och sen köra upp till hans bror med det, så blev det inte. Sen var det tänkt att vi skulle ut till skogen för att fira min systerdotter som blir 3 år imorrn, så blev det inte heller.. Så det blev massa annat istället.

Jag har städat, fixat tvätten, sorterat kläder, vattnat i trädgården och bakat negerbollar. :) Så det blev en del gjort idag ändå. Nu ikväll så har jag och Lucas kollat på film på tv, massa bra filmer nu om kvällarna. :)


Och idag börjar v.40, det som sägs vara sista graviditetsveckan. Får väl se om det stämmer eller om jag går över tiden. Bebis vill kanske inte visa sig på ett tag. Just nu är det mycket rörelse i magen och fötter och armbågar sticker ut på alla möjliga platser. Men det gäller väl att passa på nu, sen lär jag ju sakna det.

Nu ska jag återvända till min plats i soffan. :)

Ha en bra kväll!



Så här stor är jag nu när det är 6 dagar kvar till BF.



Och så här stor är bara magen. ;)



Jag & min kära sambo ett tillfälle när vi faktiskt inte skrek på varandra. :P

Av Susanne - 22 april 2009 19:30

10 dagar kvar. Idag är det precis 10 dagar kvar till BF. Det känns inte som någon lång tid men nu är vi så otåliga och vill att den lille ska titta ut. Vi diskuterade idag om den lille har mycket hår? Och vilken färg i så fall? Är det en pojke eller en flicka? Har han eller hon min eller Lucas näsa? Det är så många spännande frågor. :)

När jag har skrivit klart etikuppgiften så ska jag sätta igång och röra mig mer, hoppas på att den lille vill komma snabbare då. ;) Har fått många tips på vad jag ska göra, allt ifrån att äta kinamat och hoppa hopprep till att rumla runt i sängen med sambon. ;)


Nu är det i alla fall väldigt "boat" här hemma. Vi har ordnat massor men båda två har fortfarande många spännande ideer på hur vi vill förändra. Får se vad vi gör nästa gång vi fixar.

Igår ordnade vi i trädgården. Lucas har gjort staketet färdigt, jag har fått en hörna till mina blommor och uteplatsen är inoljad nu. Gräset blev också klippt så det ser ganska bra ut nu. :)


Nej, nu ska jag ta tag i uppgifterna.

Ha det bra!



Magen nu i v 39, kanske sista bilden jag lägger ut på magen ;)

Av Susanne - 16 april 2009 21:03


Såja, nu har jag tagit mig ledigt från skolan och ska börja plugga på distans. Så helt ledig är jag inte. ;) Har lite uppgifter som ska lämnas in. De jag redan lämnat in gick kanonbra trots att jag var så osäker på dem. Den där satans uppgiften om Gunnar gick bra trots allt..:P


Förutom skolarbeten så har jag lite annat att fixa med. Det är mycket med det ekonomiska som ska fungera, försäkrningskassan och CSN är itne världens roligaste att hålla på med. ;) Men deklarationen är i alla fall ordnad nu så jag ser fram emot skatteåterbäringen till midsommar. :)


Tog tag i att börja packa inför BB också. När jag väl hade packat ner lite kläder till bebisen så var det ju nästan tomt i lådan! PANIK! Inga kläder kvar tills vi kommer hem.. Fick åka in en sväng till Nova med Kerstin. Vi hittade mycket fint. :) Men när vi sen vet könet så blir det ännu roligare att handla kläder. Blått eller rosa tro? ;) De flesta jag träffar på säger att det blir en pojke. Själv vet jag inte men jag börjar tro det jag också, antagligen för att alla andra säger det. :P

Det märks i alla fall att den lilla snart är på gång. Jag fick en sådan värk när jag var ute så jag trodde jag skulle behöva lägga mig ner mitt på gatan. Det gjorde verkligen ont överallt och inte var det lätt att andas heller. Men men, sådant man får ta nu. ;)


Idag har min mamma varit hos oss. Hon kom med sängkläder till bebisen, både till vagn och säng. Kanonbra! Fick också middag, hon hade gjort kalops. Så det blev riktig husmanskost idag, det var ett tag sedan så det var uppskattat.


Nej nu ska jag fortsätta försöka varva ner.

Ha det bra!


Av Susanne - 12 april 2009 14:27


Galet värre!

Igår såg jag något skumt på Tyra Banks show, det handlade om ungdomar som ville gifta sig. Dem var 15-16 år gamla och såååå kära i varandra. Jo visst, klart att man är kär när man är i den åldern men herregud! Det ena paret försökte dessutom få barn, trots att dem bodde hos tjejens mamma. Killen hade något dåligt betalt jobb och tjejen gick nog i skolan. Det bästa var ändå när killen skulle försöka förklara varför han ville gifta sig med sin flickvän och vad han älskade med henne. Det enda han radade upp var fysiska grejer typ " snygg, fint hår, fina ögon...." Jo jo..

Visst att det finns de som hittar varandra tidigt och håller ihop hela livet, men att gifta sig så tidigt är kanske att överdriva. Man kan lika bra vänta tills man är äldre och då har man säkert hittat någon annan. ;)

   Själv ska jag inte gifta mig ännu i alla fall. Får väl se om gubben vill längre fram i tiden. ;)




Idag ska jag försöka göra så mycket skolarbete som möjligt så att det blir klart någon gång. Det blir dock inte lätt att koncentrera sig idag. Det är superfint väder ute så jag vill bara krypa ner under ett täcke ute i solen.
Är ganska trött idag. Jag började jobba kl 11 igår och slutade lite efter 11 idag. Det var första gången jag hade sovande natt också på det stället, jag sov inte mycket kan jag tala om. Inatt ska jag sova hemma och Lucas sover på jobbet. :P Han och jag ses imorgon när vi byter av varandra på jobb. Skumt.:P


Nej nu så måste jag ta tag i mig själv.

Men det skulle vara gott med lite glass nu..:P






Av Susanne - 10 april 2009 20:55

"10 000 strömlösa


Av ANNA JOSEFSSON OCH NIKLAS LUNDELL
Publicerad 10 april 2009 19.48 | Uppdaterad 10 april 2009 20.53


Staffanstorp och Svedala drabbades strax efter klockan 19 av ett strömavbrott.

2000 av de strömlösa är Eons kunder, men ytterligare 8000 var berörda.


En av de drabbade var Ann-Margeth Herold i Staffanstorp:

– Jag satt vid datorn när allt helt plötsligt blev svart. Och då gick jag ut till mina grannar för att få reda på vad som hänt, men de var lika förvånade, säger hon.


Några hushåll i Staffanstorp fick tillbaka strömmen tio minuter över åtta. Tjugo minuter senare hade de flesta av Eons kunder fått tillbaka strömmen, endast 40 kunder var fortfarande strömlösa.

– Vi har konstaterat att det har brunnit i transformatorstationen, säger Jonas Andrén på Eons pressjour.


Det är oklart hur det har gått för de kunder som anlitar Staffanstorp Energi."


Jaha ja, så stod det på internet nu när jag fick strömmen tillbaka. Gud vad man är beroende av el!

Jag satte mig i uterummet medans det fortfarande var ljust och läste lite i min skolbok. När jag sedan gick in så var det ju beckmörkt, fick tända lite ljus överallt och det blev riktigt mysigt. Väckte Lucas som skulle gå till jobbet, han började jobba nu kl 21.15

Frysen piper, skitstörigt!


Nej nu ska jag försöka fortsätta plugga, satt och skrev vid datorn när det blev strömavbrott.. Sen blir det sängen tidigt idag, ska jobba imorrn också. Lucas och jag jobbar om varandra nu så vi ses inte förrän på måndag. Skumt.


Ha en bra kväll!


Av Susanne - 8 april 2009 21:18

Idag har minsann varit en väldigt effektiv dag. :)

Det började med att jag åkte tillsammans med några klasskompisar in till Malmö, vi skulle på studiebesök där. Det var på Fontänhuset. Vi hittade minsann dit trots att ingen av oss visste vart vi skulle. Linda fick fråga en liten dam med en mops på kyrkogården. :P 


När jag kom hem igen så satte jag och Lucas igång med allt möjligt. Han hade satt upp ett barbord i tv-rummet som nu kommer användas som datorbord. Jag fixade i sovrummet och ordnade med skötbordet, så nu är det klart. :)

Sen städade vi undan överallt i lägenheten och begav oss sedan till Malmö.

Det blev ett snabbt besök på Babyland där vi hittade en bilbarnstol vi båda tyckte om. Den är sååå fin!


Så nu känns det som att allt är klart. Vi är redo att ta emot vår lilla bebis. :)


Nej, nu ska vi kolla på efterlyst.

Ha det bra!


Magen denna vecka, alltså v 37.



Så här ser det ut i bebisens hörna nu. :)



Den superfina bilbarnstolen. :)

Av Susanne - 7 april 2009 19:39

Idag var det sista gången med föräldragruppen innan förlossningen. Det har gått väldigt fort tycker jag men det har varit kul. Vi har fått gå igenom mycket och säkert kommer vi ha nytta av det.


Vi var på MVC i fredags förresten. Magen mätte då 33 cm och jag vägde 60,9 kg. Jag hade alltså gått upp precis 10 kg sedan inskrivningen då. Men eftersom jag egentligen brukar väga 55 kg så väger jag ju inte mycket mer än vanligt nu.

Det är idag 25 dagar kvar till beräknad födsel. Fattar ni? 25 dagar! Det är ju ingenting! Jag är i v 37 nu så det är ju ca tre veckor kvar. Men det verkar ju som att den lille vill komma tidigare. Vi får väl se. Jag längtar massor nu och vill bara få åka in till förlossningen och få träffa den lille. :)


Nej nu ska jag skriva lite skolarbeten och sen lägga mig i soffan igen.

Ha en bra kväll!


Magen i v 35.






Av Susanne - 3 april 2009 12:02




Cause every choice is a new mistake
Every turn every step I take
To escape from your memory
Seems impossible for me

I run away but I can’t let go
I said I don’t but I need you so
Every thought in my head says no
But I can’t let go
And everywhere all I see is you
I don’t care what I have to do
I’m a mess and it starts to show
But I can’t let go
But I can’t let go



Så mycket tankar och funderingar. Jag mår inte alls bra vissa stunder medans andra är lättare att ta sig igenom. Det finns många sår i mitt hjärta som måste få tid att läka. Men att ge sig tid till det när jag har så mycket annat på gång just nu, det är inte lätt.

Snart kommer den lille till världen och allt är ännu inte klart här hemma. Jag fick dessutom tillsägelse av barnmorskan idag att jag måste vila mer, det finns en risk att förslossningen sätts igång annars. Jag har haft mycket förvärkar nu och bebisen ligger med huvudet långt ner på väg mot en fixering. Det är fortfarande lite tidigt så jag måste försöka ta det lugnt i alla fall i två veckor till.

Hur ska jag hinna ta det lugnt då?? Jag måste rensa mina tankar, ta hand om hemmet och göra allt klart. Packa väskan, göra de sista inköpen. Städa undan. Jobba och göra mina skoluppgifter. Bankärenden och snack med försäkrningskassan. Fixa med Lucas alla papper som ska skickas hit och dit.


Idag skulle vi göra så mycket men eftersom han har suttit uppe hela natten och inte gått och lagt sig trots att jag sa till honom kl 2, 4 och 6, så sover han nu...

Så det blev inte några bankärenden, inget ordnat med försäkringskassan, inget inköp av bilbarnstol, kanske inte IKEA? Inga cyklar lagade som han skulle göra. Tvätten hänger där den hänger..

Jag får se om det blir IKEA ändå, inte så kul själv....


Ahh.. Jäkla pissdag blev det. Och inte blir mina förvärkar färre av att jag blir mer stressad..


Ovido - Quiz & Flashcards