Alla inlägg under november 2009

Av Susanne - 24 november 2009 18:14

Hej allihop!

Jo jag är medveten om att det var väldigt längesedan jag skrev något, har inte riktigt haft tiden eller orken.

Det har hänt en del nu, mest bra saker tror jag. :)

I fredags tog jag examen från min undersköterske utbildning! Äntligen blev jag klar med det. Det är en sådan lättnad men jag kan inte riktigt förstå det än. Nu kan jag titulera mig kvalificerad undersköterska, eller vad nu min arbetsgivare vill kalla mig. Utbildad är jag i alla fall. ;) Det blev inte något festande för min del men klassen har bestämt sig för att träffas igen i början av nästa år. Då blir det bowling och drickande. :) Ser fram emot det redan, trevlig och spännande att se hur det har gått för de andra.


Hur ser det då ut för mig nu när skolan är färdig? Ja.. Jag har varit på intervju idag hos min chef i Lund. Om ett tag får jag veta om jag får ett vikariat, hur länge det är vet hon riktigt än. För mig räcker det med ett par månader, bara jag har något så länge. Så nu håller jag tummarna allt vad jag kan! Fram tills jag vet något mer så jobbar jag på timmar och har redan fullt upp på jobbet i Lund. Imorrn ska jag dessutom träffa chefen i Staffanstorp för att skriva på papper om min timanställning här. Då har jag timmar så det räcker och blir över.


Hemma händer det också en del. Vi ska flytta nu i veckan! Äntligen har vi fått en trea och det är sååå skönt! Nu ska Jonna få ett eget rum och jag får mer plats för alla mina saker! :) Lovar att lägga upp bilder på vårt nya hem sen när vi fått lite ordning på det. Det kommer målas om massor men inte just nu. Sen blir det lita nya möbler och annat smått och gott. Uppdateringar kommer så smånigom. ;)


Och på Jonnafronten då. Där händer det saker varje dag. Nu har hon "kört bil" i flera dagar, hon springer runt och "brummar" hela tiden. Det är så härligt. :) Och hon har fått två tänder! De är så små men jävligt vassa. ;) Vi har varit på BVC med henne igen nu när hon var 6 månader. Hennes vikt var då 8520 g och hon var 66,5 cm lång, stora tösen. :) Har tyvärr inga nya bilder på henne nu eftersom alla sladdar till kamera och dator är nerpackade någontans. Det kommer i nästa inlägg. ;)


Och slutligen så är det snart jul! På lördag ska vi fira min brors födelsedag, kan nog inte skriva här vad vi ska göra för jag vet inte om han vet om det än. ;) Lite juligt är det i alla fall. :)



Nej minsann, nu får jag hjälpa mannen med tvätten här. Ha det så bra!

Kram kram


  


Ovido - Quiz & Flashcards