Alla inlägg under december 2009

Av Susanne - 27 december 2009 21:31

Ja nu har vi firat jul i flera dagar med hela familjen. Vi började på lillejulafton hemma hos min mamma. Där firade vi med mamma, min bror och min moster. Det var mycket trevligt. Vi åt gott och jag smakade till och med på en liten snaps, den var dock ingen höjdare. ;) Och julklappar blev det gott om. Jonna var sååå glad över allt presentpapper. :P Hon hade nöjt sig med bara det. Men hon fick mycket fint och hon har stor glädje av sina julklappar.


På julafton var vi hemma hos pappa. Där firade vi med pappa, min bror och med min systers familj. Då hade vi en riktig tomte och Jonna klarade av det förvånansvärt bra faktiskt. Hon blev inte rädd förrän efter ett tag, då insåg hon att det var något skumt. ;) Även här åt vi mycket god julmat och öppnade massor av presenter. Tyvärr kunde vi inte stanna så väldigt sent eftersom jag sen skulle jobba på natten. Och det gjorde jag. Det var inte så skoj men det är ju bra betalt en julaftonsnatt.


Sen firade vi en sista gång på annandagjul.  Då var vi hemma hos oss och firade med lucas mamma och hans bror med familj. Denna gång åt vi inte julmat utan det blev fläskfile istället. ;) Men vi hade julklappar och godis precis som man ska ha. :) Och så hade vi vuxna en julklappslek, himla skoj! Det är också väldigt spännande när man inte har en aning om ifall barnen har satt klockan på en timme eller på fem minuter, för länge eller för kort tid, inget mitt emellan. :P


Så julen har varit bra och Jonna är såå nöjd och tacksam över sina julklappar, så tack så mycket!


Nu är vi hemma och lite lediga, detta firar vi genom att inte göra alls mycket. Vi har ätit lite middag med vänner och bara varit. Men idag tog Madde och jag en tur till Malmö för att kolla på lite kläder, hittade några riktigt bra kap till Jonna faktiskt.  

Men nu är det kväll, Jonna sover och jag och Lucas ska kolla tv en stund innan det är dags att nanna för oss också.

Ha en bra kväll!


Lillejulafton

               



Julafton

          


Annandagjul

      

Av Susanne - 21 december 2009 12:26

Hejsan!

Nu tänkte jag bjuda på lite bilder innan jag sticker till jobbet. :)

Jag skriver mer en annan dag!

Ha det bra!


              

Av Susanne - 18 december 2009 22:59

Ja så har man jobbat hela denna veckan. Idag var det jobb på  två platser, jag började kl 8 på det ena stället och sen vidare till nästa där jag slutade 21.30 Så det har varit mycket idag, men det är det värt nästa månad när lönen kommer. :) Trevliga arbetskamrater gör att det är roligt att gå till jobbet. Jag trivs så bra på mitt arbete och vi har så kul tillsammans. Visst är det jobbigt med teckenspråk efter en hel dag men man vänjer sig. ;)


Nu i helgen blir det julstök för hela slanten. Imorrn ska vi köpa julklappar och fixa med granen. :) Sen blir det bak och matlagning inför julfirandet. Nu känns det roligt också eftersom det är så vitt och fint ute. :) Jonna gillar verkligen att titta på snön och alla ljusstakar. Ska bli spännande att se hennes reaktion på julgranen.;) Hon har en egen liten på sitt rum och den gillar hon starkt! :)


Nej, det får vara allt för idag. Sängen kallar på mig och jag tror jag ska lyssna på den faktiskt. ;) Ha en bra natt och en bättre morgondag!



  

Av Susanne - 14 december 2009 21:37

Hallå allihop!

 

Yes, nu har det gått ytterliggare ettt tag sedan jag skrev. Mycket har hänt så nu får ni en liten update. :)

 

Vi har flyttat klart! Det var en pärs men det gick till slut. Efter mycket städning, målning och uppackande så blev vi ganska klara. Det är fortfarande saker kvar att göra för att få det så som vi vill ha det men det får komma senare.

Bilder på lägenheten ska jag lägga upp senare, har inte hunnit ta några fotoän. :P

 

På jobbfronten är det också helt okey nu. Jag fick ett vikariatpå jobbet i Lund fram till den siste april. :) Så himla skönt att ha några månader framför sig då man vet att man har jobb. För övrigt så löser det sig nog ändå, timanställningarna har fungerat bra hittils. ;)

 

Snart jul och jag har inte handlat något ännu... Men det kommer i helgen då jag är ledig. ;)

 

Jonna växer och förändras så mycket på så kort tid! Helt otroligt... Idag blev hon 7 månader gammal. Det känns då verkligen inte som att vi redan varit föräldrar åt vår lilla sötnos så länge. Och söt är hon! Den sötaste lilla tjej jag känner. Bjuder på massor av Jonna bilder idag.

 

Ha det bra! Nu ska jag sova, imorrn ska jag jobba igen.

 

 

 

 

           

 

 

          

 

 

         

 

 

     

 

Ovido - Quiz & Flashcards