Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Målning och fix.

Av Susanne - 4 oktober 2009 10:50

Ja i fredags så målade vi lite med Jonna. Jag ville ha ett handavtryck men det var minsann inte det lättaste. ;) Det blev mest kladd såklart men det gör ingenting. Vi ska försöka göra gipsavgjutningar snart också, tiden går ju så fort. Vår lilla tjej är ju snart fem månader gammal! Gud alltså, jag tycker hon har blivit så otroligt stor nu, saknar den där lilla bebisen som hon var i början. Men det kommer fler bebisar så småningom. ;)

Idag har vi simmat igen, det är så härligt. Jonna gillar det verkligen och idag var vi alla tre i vattnet. Vi fick testa att dyka med henne och det var lite skrämmande men det gick så bra. Hon var så duktig och tyckte inte alls att det var obehagligt. Efter babysimmet körde vi till affären för att inhandla vår söndagsfrukost. Jonna var så trött så hon somnade i bilen på den lilla biten hem. Hon vaknade inte ens när jag tog upp henne ur bilstolen och tog av henne overallen. Sen sov hon gott i sängen medans vi åt vår mysiga frukost.

Nu har vi ju varit igång hela morgonen så denna dagen känns så lång. Vet inte vad vi ska hitta på idag.. Det är så tråkigt väder så vi lär ju inte gå ut idag. Det får bli mys hemma.

Just det, igår byggde Lucas ihop en hatthylla och satte upp ett "skoställ", allt är gjort av LACK hyllorna från IKEA. :P Jag blev väldigt nöjd och plötsligt känns hallen större och allt är i samma trä.


Nej nu så orkar jag inte sitta här och babbla mer, ni får ha en bra dag! Glöm inte kommentera lite då och då. ;)
Kram


Så här blev det i hallen, glömde ta före bilder. :P

     


Det var bra skoj i början, här var hon trött på det.

 


Bada efter målningen var ett måste. :P

 

 
 
Jessica

Jessica

4 oktober 2009 20:14

Skit snyggt i hallen ju:)

http://www.busnova.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 29 april 2010 09:50

Jodå, igår tog Jonna sina tre första steg! Hon har börjat att stå helt själv och plötsligt så bara gick hon . :)  Helt otroligt. :) Så stolta vi var över henne. Hela dagen igår fick hon träna på att gå men hon ville inte riktigt släppa oss. ;) Idag...

Av Susanne - 25 april 2010 08:32

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev något igen. Vet dock inte vad jag ska skriva om. Nu börjar det i alla fall närma sig vår och det är härligt! Vi har börjat grilla nu så fort det är fint väder. :) Finns väl ingen mat som är godare än grillat? ;...

Av Susanne - 13 mars 2010 17:36

Ja idag blir det inte mycket skrivet, känner inte riktigt för det. Men det blir bilder i alla fall. ;) Tänkte jag skulle visa lite hur vi har det och vad Lucas har gjort här i lägenheten. Ursäkta att vissa bilder är mycket suddiga, så blir det ibland...

Av Susanne - 17 februari 2010 21:42

Jadå, det går som sagt snabbt här. Jonna går nu själv runt bordet! Det är helt otroligt så fort det har gått. :) Dessutom så har hon gått ett eller två steg helt själv och utan stöd, tyvärr missade jag det men Lucas var där. Den femte tanden som nu...

Av Susanne - 8 februari 2010 22:34

Ja det har ju säkerligen hänt en del sedan sist jag skrev, jag har blivit kass på detta. Det finns lite annat som tar min tid. Jag jobbar ganska ofta och när jag inte jobbar så har jag en massa annat för mig. :) På kvällarna kan jag inte sätta mig oc...

Ovido - Quiz & Flashcards